A Tantrix Stratégiai játék szabályait már egy- két játék alkalmával el lehet sajátítani, de a játéktudás egy életen át fejleszthető.
A játék célja a lehető leghosszabb vonal vagy hurok kialakítása a saját színedből. Játszhatod egyedül, de 2, 3 és 4 fővel is.
Mindegyik játékos választ egy színt. Ez lehet: piros, sárga, kék.
A játék kezdete:
- Mindegyik lapkát tegyétek a zsákba.
- Húzzatok 6- 6 lapkát.
- Mintájukkal felfelé helyezzétek az asztalra, hogy mindenki láthassa.
A játék menete az alapszabályok alapján:
-
Kapcsolódás: Mindegyik elhelyezett lapkádnak csatlakoznia kell a Tantrixhoz.
-
Azonos színek: A lapkák érintkező oldalain azonos színűnek kell lenniük.
-
Mindig 6 lapka legyen előtted. Egy elhelyezése után húznod kell a zsákból egy újabbat.
-
Kötelező helyek: Amikor lehetséges, akkor a kötelező helyeket a következő játékosnak fel kell töltenie. ( Kötelező hely: Három lapka által határolt üres hely.)
Ahogy a játék halad előre, a kötelező helyek száma nőhet. Így, amikor sorra kerülsz, három dolgod van:
- Próbáld meg feltölteni a kötelező helyeket!
- Helyezz el egy lapkát saját választásod szerint!
- Nézd meg újra, hogy fel tudsz-e tölteni egy újabb kötelező helyet!
- Tilos négy oldalról határolt kötelező helyet kialakítani!
A játék győztese:
A játék akkor ér véget, amikor a játékosok minden lapkát elhelyeztek. Számold össze a pontjaidat az alábbi módon:
- Egy- egy pontot kapsz a saját színed leghosszabb vonalának minden lapkája után.
- Vagy: Két-két pontot szerzel a leghosszabb hurkod minden lapkája után.
Példa: Egy 12 lapkás hurok 24 pontot jelent, szemben a 23 lapkás vonallal szemben!