Társasjátékok 11. Tantrix

A Tantrix Stratégiai játék szabályait már egy- két játék alkalmával el lehet sajátítani, de a játéktudás egy életen át fejleszthető.

3tantrix

A játék célja a lehető leghosszabb vonal vagy hurok kialakítása a saját színedből. Játszhatod egyedül, de 2, 3 és 4 fővel is.

Mindegyik játékos választ egy színt. Ez lehet: piros, sárga, kék.

A játék kezdete:

  • Mindegyik lapkát tegyétek a zsákba.
  • Húzzatok 6- 6 lapkát.
  • Mintájukkal felfelé helyezzétek az asztalra, hogy mindenki láthassa.

A játék menete az alapszabályok alapján:

  • Kapcsolódás: Mindegyik elhelyezett lapkádnak csatlakoznia kell a Tantrixhoz.

  • Azonos színek: A lapkák érintkező oldalain azonos színűnek kell lenniük.

  • Mindig 6 lapka legyen előtted. Egy elhelyezése után húznod kell a zsákból egy újabbat.

  • Kötelező helyek: Amikor lehetséges, akkor a kötelező helyeket a következő játékosnak fel kell töltenie. ( Kötelező hely: Három lapka által határolt üres hely.)

tantrix kép.jpg

Ahogy a játék halad előre, a kötelező helyek száma nőhet. Így, amikor sorra kerülsz, három dolgod van:

  • Próbáld meg feltölteni a kötelező helyeket!
  • Helyezz el egy lapkát saját választásod szerint!
  • Nézd meg újra, hogy fel tudsz-e tölteni egy újabb kötelező helyet!
  • Tilos négy oldalról határolt kötelező helyet kialakítani!

4tantrix

A játék győztese:

A játék akkor ér véget, amikor a játékosok minden lapkát elhelyeztek. Számold össze a pontjaidat az alábbi módon:

  • Egy- egy pontot kapsz a saját színed leghosszabb vonalának minden lapkája után.
  • Vagy: Két-két pontot szerzel a leghosszabb hurkod minden lapkája után.

2tantrix

Példa: Egy 12 lapkás hurok 24 pontot jelent, szemben a 23 lapkás vonallal szemben!

 

 

Megosztom!