Tudni fogom a szorzótáblát! 9. ( Kutyafáját-módszer)

 

Tudni fogom a szorzótáblát! Gyakorlással célhoz érünk! Ma kreatív játékot hoztam, ha magunk készítjük el a látottak alapján, még nagyobb lesz az értéke, még nagyobb lesz a motiváció a gyakorláshoz.

A matematikatanítás csoportban akadtam rá, nagyon megtetszett az ötlet. Bármelyik szorzóval használható, javaslatom, hogy olyan szorzásokat és azok eredményét írjuk rá, amelyek nehezen vagy egyáltalán nem mennek. Már van néhány szorzótábla a birtokunkban, mindegyikben van 1-2 olyan szorzás, ami sehogyan sem akar gyermekünk eszébe jutni. Mivel ez a tárgy mozgatással működik, így a csemete mozgatni is fogja, tehát akarva, akaratlanul látja, így “fényképezi” is a szemével a szorzás-eredmény párokat. Ez a tanulás újra játék!

Más gyakorláshoz is alkalmazható, például síkidomok kerületszámítási képletéhez, mértékegységek átváltásához,  bennfoglaláshoz is.

Ha már itt tartunk, hogy van, amit elsőre nem tud megjegyezni gyermekünk, akkor nézzük, mit is tehetünk annak érdekében, hogy a hiányokat pótoljuk!

Például a lakás több helyén: gyerekszoba, konyha, wc, a falakra táblagyurmával vagy más eltávolítható ragasztóval helyezzük el a nehéz szorzásokat és eredményüket! Azzal, hogy rápillant, észrevétlenül is tanulja, rögzíti ezeket. Jó játék lehet, ha az uzsonnástáskájából , a cipőjéből, a tolltartójából, a kabátzsebéből váratlanul előkerül egy ilyen cetli! Tudni fogja a gyermekünk, hogy szeretjük, gondolunk rá, vele vagyunk. Játszhatunk olyat is, hogy a hétköznapi beszélgetésünk mondatvégi írásjele után, hirtelen felteszünk egy kérdést:Például: Megmostad a fogadat? 8×3? Ha hirtelen tudja a választ, és ez többször is előfordul, akkor a lakásban fellelhető cédulák közül leszedheti azokat, amelyek ezt a szorzást tartalmazzák.

Erre a feladatra alkalmas ez a karkötő is! Kiválasztjuk a szükséges ( nehezen menő) szorzásokat és az eredményeket, elhelyezzük a karkötőn. Gyermekünk kezére tesszük, aki nézegetni, mozgatni fogja, így gyakorolja, rögzíti a szorzást. Csak átfordítja a másik felére, és ellenőrizni tudja, jól gondolta-e, vajon jó-e az eredmény? Ha már egyik-másik biztonságosan megy, akkor egyszerűen lehúzzuk. Mire fogytán lesz a feladat, tudunk újakat ragasztani az üres helyekre. Mire a karkötő elkopik, elszakad, már nem is lesz rá szükség.

Megosztom!

Vélemény, hozzászólás?