Menni vagy maradni? Nagy kérdés ez ilyenkor! Persze, van olyan család, aki már biztosan tudja, gyermeke iskolában kezdi a szeptembert. Ilyenkor sem árt ellenőrizni, hogy az iskolába készülő csemete minden területen felkészült-e, minden képessége kellően fejlett-e az induláshoz.
Ezért segítve az ellenőrzést, szempontok szerint nézzük végig közösen, minden rendben van-e!
Megnyitással elérhető:
A második tíz szempont vizsgálata
További szempontok vizsgálata:
21. Felismeri-e a rész-egész viszonyát? (pl. kis részleteket megkeresni az egészen belül)
Ez a kép jól szemlélteti a feladatot, de ide tartozik az is, hogy a többiek holmija közül biztonsággal ki tudja választani a sajátját. Például az iskolában a talált ceruzák közül a sajátjait, vagy a tornacipők között tudja megkeresni azt a fél párat, ami az ő tornazsákjába való.
22. Megy-e a szétszedés és újra összerakás gyakorlata?
A képen egy legóépítmény látható, melyet rajz alapján kell megépítenie, de egy kész építményt is másolhat.
Ilyen feladat lehet az önellátásban a játékok elpakolása, a póló hajtogatása vagy a zoknipárosítás is. Ezeknél a feladatoknál egy állandó algoritmust kell követni.
23. Képes-e az egyik érzékszerv-csatornán nyert információt másik csatornára átfordítani? (pl. mesét lerajzolni.)
24. Képes-e magát árnyaltan kifejezni? Van-e türleme másokat meghallgatni? Tud-e kérdezni? Ezeket a sok mesehallgatás, verstanulás és beszélgetés fejleszti.
25. Be tud-e fejezni önállóan egy elkezdett történetet?
26. El tudja-e helyezni magát időben és társadalmi környezetében? Ismeri-e az évszakokat, napszakokat, napok változását?
27. Tud-e szabályok szerint viselkedni a mindennapi életben és a játékban egyaránt?
28. Tűri-e a kudarcot?
29. Bizalommal fordul-e a felnőttek felé? Elfogadja-e őket?
30. Játszik-e a közösségben?
A fenti szempontsor LurkóVilág nyomtatott magazin 2007. tavaszi (I.évf. 1.sz.) számának nyomán.
Végül álljon itt az elsősök beiskolázására vonatkozó előző évi törvény, vélelmezve, hogy az idei nem hoz egetrengető változásokat.