Nagyi, labdázzunk! Volt neked is labdád, mikor gyerek voltál? Mit játszottatok vele? Tanítsd meg nekem is!
A labdát lehet gurítani, dobálni, pattogtatni, rúgni, dobálni, van belőle kicsi, nagy közepes, színes, világítós, rücskös, mesefigurás, lehet vele csapatban játszani, de akár egyedül is, létezik olyan is, amire rá lehet feküdni vagy akár ráülni és ugrálni rajta.
A labdát lehet gurítani, dobálni, pattogtatni, rúgni, dobálni, van belőle kicsi, nagy közepes, színes, világítós, rücskös, mesefigurás, lehet vele csapatban játszani, de akár egyedül is, létezik olyan is, amire rá lehet feküdni vagy akár ráülni és ugrálni rajta.
A labdával való játék fejleszti a testi- és idegrendszeri funkciókat, a szem-kéz és szem-láb koordinációt, hatással van a téri tájékozódás fejlődésére és a gömbérzékelésre, a mozgások téri és időbeli érzékelésére és pontosítására, fejleszti a ritmusérzéket, az egyensúlyt, segít kialakítani a gyerkőcben a vizuális érzékelést, az irányított figyelmet, a szabálytudatot és természetesen erősíti a fizikai erőnlétet is.
Napi pár perc labdázás csodákra képes.
-Focizni nem lehet kint, mert rossz idő van! Pedig megmutatnám neked, nagyi, hogy milyen ügyes vagyok!
– Akkor labdázzunk a szobában! Majd holnap lehet kint is!
-Játszol velem, nagyi?
A szobában is lehet lábteniszezni, de a játékhoz ne focilabdát,hanem léggömböt használjatok. Jelöljétek ki a pályát, amely lehet egy nagyobb méretű szőnyeg, vagy egy kb.2×3 méteres szabad terület a lakásban. Osszátok két részre a pályát úgy, hogy kb. 40 cm magasan kifeszítetek egy zsineget két szék lábához kötve,ez lesz a háló. Sorsolással döntsétek el, ki kezdi a játékot. A kezdő játékos a pálya hátsó vonalától igyekszik a léggömböt lábbal átjuttatni az ellenfél térfelére. Hibának számít, ha a léggömb a földet érinti, ha valaki kézzel ér hozzá, ha a hálóról (zsinegről) visszaesik, vagy ha valaki úgy továbbítja az ellenfél térfelére, hogy a pályán kívül esik le. Minden hiba az ellenfélnek jelent egy pontot. Az a győztes, aki az ellenfélnek a legtöbb gólt tudja rúgni.