Tudni fogom a szorzótáblát! 7. (Kutyafáját-módszer)

A szorzásgyakorlást naponta fontos végezni.Önmagában nagyon unalmas tevékenység. Legyenek az erre szánt pillanatok játékosak! Válasszunk olyan eszközt, amivel játék a tanulás!

Ilyen ez a két egyszerű, de jól használható társasjáték is. Pénzbe nem kerül, pillanatok alatt elkészíthető.

( Forrás: Internet)

Szükséges eszközök: dobókocka, piros-kék korongok

Játékosok száma: 2 fő

Változat 1.: A játékosok színt választanak. Egyikük a piros, másikuk a kék koronggal fog játszani. Az első játékos dob, lép, majd megnézi, hogy a játéktér közepén megtalálható-e a megfelelő eredmény. Ha szabad, akkor a saját korongját ráteszi, lefedi azt.Következik a második játékos. Ha valaki a banánra lép, kimarad a válaszadásból, és a korongelhelyezési lehetőségből. A játéknak akkor van vége, ha minden eredményt korong fed. Ilyenkor meg kell számolni a kék és piros korongokat. Az a játékos nyer, aki több korongot tudott elhelyezni.

Változat 2.: Mindkét játékos 5 korongot kap. Az a győztes, akinek a kezéből előbb elfogynak a korongok.

Változat 3.: A korongokat nem a középen elhelyezkedő eredményekre kell helyezni, hanem a játéktér feladataira. Így csökken a szabad mezők száma. Az a játékos, aki lefedett mezőre lép, nem kap büntetést, de nem tud korongot elhelyezni sem. A játék győztese az lesz, akinek több korongja gyűlt össze a lefedés során.

Kupakos játék

( Bálintné Zsilák Veronika)

Az összegyűjtött kupakokat használjuk. A tetejükre szorzásokat, a könnyű ellenőrzés érdekében a belsejükbe az eredményeket írjuk (a kupakokba írásnál a gyerekek is segíthetnek). Szükség lesz még egy százas táblára, amit úgy kapunk, hogy a kupakokat körberajzoljuk.( A kapott táblát nagyon sok más matematikai feladatnál is használni lehet.)

Ha valaki egyedül játszik, akkor húzás után számol,majd a helyére teszi a kupakokat.(A feladat a kupakon, az eredmény a táblán található.) Az ellenőrzés a kupakok felfordításával történik.

Ha többen játsszák, lehet színeket választani, és a szerint szétosztani a kupakokat. Ezután gyors kirakás következik. Az győz, aki előbb tette le az utolsó kupakját. Természetesen ilyenkor is szükséges az ellenőrzés.

Vagy: A tábla területe felosztásra kerül. Pl.: 1-50-ig az egyik, 51-100-ig jelöljük ki a térfeleket. Mindkét játékos hozzáfér a kupakokhoz, de csak azt veszi el, amelyik az ő térfelére kirakható. Ha a kupakok elfogytak, eredményt hírdetünk. Aki hamarabb lett készen, és helyesek a kirakásai, az lesz a győztes.

Vagy: Választunk egy játékvezetőt. Az egész játékmezőt használjuk. A játékvezető húz egy kupakot, aki előbb tudja a választ, azé lesz a pont (ezt a játékvezető számolja, jegyzi),az teszi a helyére. Az győz, akinek több pontja gyűlik össze.

Megosztom!