Gondoltad volna?
Van egy reflex ( Moro-reflex), amely már az anyaméhben töltött 9. héten megjelenik. A születéskor teljesen kifejlődött már.
Ennek a reflexnek nagyon nagy hatása van a sikerre vagy kudarcra az oktatásban.
( Forrás: családinet.hu)
A Moro reflexet kiváltó ingerek:
- hirtelen, váratlan esemény
- a fej helyzetének megváltoztatása, ezzel az egyensúlyszerv ingerlése
- erős zaj ( hallórendszer)
- a fényerő hirtelen változása
- durva érintés, fájdalomérzet
Ennek a reflexnek a második, negyedik hónapban gátlódnia kellene, hogy új primitív reflex léphessen a helyébe. A baj észrevétlenül ott kezdődik, hogy a Moro-reflex nem gátlódik, és később, mondjuk iskoláskorban is kifejti a hatását.
Mik lehetnek ezek?
- határtalan szorongás, aggódás
- hangulatingadozás
- fokozott izomtónus
- nehézség a kritika elfogadásában
- hiperaktivitás és rendkívüli fáradtság váltakozása
- nehézség a döntéshozatalban
- az önbecsülés hiánya
A gyerek madnem minden reflexre túlzott reakcióval válaszol. A tanár és szülő úgy segíthet neki, hogy amennyire csak lehet, lecsökkenti a tanteremben, lakásban a gyermek számára zavaró ingereket. például a zajszintet a minimálisra mérsékli, beleértve a saját és a gyerekek hangerejét is. Saját mozgását csak a tanításhoz szükségesre mérsékli, így a gyerek szeme jobban tud a lényeges dolgokra figyelni. A gyereket gondos szervezéssel olyan helyre ülteti, ahonnan nem látja az osztály nagy részét.
Mivel ezeknek a gyerekeknek az önbecsülése kicsi, a jól szervező tanító észrevétlenül is növelheti a gyerek önbizalmát, anélkül, hogy önteltté válna.
( Forrás: Az általam elvégzett INPP tanfolyam, Megkésett Idegrendszeri Fejlődés következményeinek felismeréséről és kezeléséről olyan gyerekeknél, akik tanulási, koordinációs és/vagy mozgásszervi problémákkal küzdenek.)
A tanfolyam vezető: Magdalena Zweegman Kocsis, Neuro Development Therapist