Gondoltad volna?

Gondoltad volna?

Van egy reflex ( Moro-reflex), amely már az anyaméhben töltött 9. héten megjelenik. A születéskor teljesen kifejlődött már.

Ennek a reflexnek nagyon nagy hatása van a sikerre vagy kudarcra az oktatásban.

( Forrás: családinet.hu)

A Moro reflexet kiváltó ingerek:

  • hirtelen, váratlan esemény
  • a fej helyzetének megváltoztatása, ezzel az egyensúlyszerv ingerlése
  • erős zaj ( hallórendszer)
  • a fényerő hirtelen változása
  • durva érintés, fájdalomérzet

Ennek a reflexnek a második, negyedik hónapban gátlódnia kellene, hogy új primitív reflex léphessen a helyébe. A baj észrevétlenül ott kezdődik, hogy a Moro-reflex nem gátlódik, és később, mondjuk iskoláskorban is kifejti a hatását.

Mik lehetnek ezek?

  • határtalan szorongás, aggódás
  • hangulatingadozás
  • fokozott izomtónus
  • nehézség a kritika elfogadásában
  • hiperaktivitás és rendkívüli fáradtság váltakozása
  • nehézség a döntéshozatalban
  • az önbecsülés hiánya

A gyerek madnem minden reflexre túlzott reakcióval válaszol. A tanár és szülő úgy segíthet neki, hogy amennyire csak lehet, lecsökkenti a tanteremben, lakásban a gyermek számára zavaró ingereket. például a zajszintet a minimálisra mérsékli, beleértve a saját és a gyerekek hangerejét is. Saját mozgását csak a tanításhoz szükségesre mérsékli, így a gyerek szeme jobban tud a lényeges dolgokra figyelni. A gyereket gondos szervezéssel olyan helyre ülteti, ahonnan nem látja az osztály nagy részét.

Mivel ezeknek a gyerekeknek az önbecsülése kicsi, a jól szervező tanító észrevétlenül is növelheti a gyerek önbizalmát, anélkül, hogy önteltté válna.

( Forrás: Az általam elvégzett INPP tanfolyam, Megkésett Idegrendszeri Fejlődés következményeinek felismeréséről és kezeléséről olyan gyerekeknél, akik tanulási, koordinációs és/vagy mozgásszervi problémákkal küzdenek.)

A tanfolyam vezető: Magdalena Zweegman Kocsis, Neuro Development Therapist

Megosztom!