Tudni fogom a szorzótáblát! 8. ( Kutyafáját-módszer)

Tudni fogom a szorzótáblát, mert sok olyan játékot játszom, ami észrevétlenül megtanítja nekem, gyakoroltatja velem! Szeretek már ilyet játszani, mert értem, mit is kell tudnom! Egyre többet és többet tudok! Készíthetünk az aktuális szorzóhoz képes segítséget, például a kilences szorzó kukacos-almás ötletét. A kukacok segítséget nyújtanak, ha nem akar megszületni az eredmény! Csak ki kell húzni őket az almából, máris látható a jó eredmény! A gyerekszobában az íróasztal fölött dísznek is megte...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 6. ( Kutyafáját-módszer)

Tudni fogom a szorzótáblát, mert minden játékot kipróbálok, amit csak lehet! Mondjuk mi a gyermek helyett, miközben kutatjuk, hogyan is segíthetnénk neki. Nagyon fontos, hogy érezze, vele vagyunk, segítünk, de megtanulnia neki kell. Az a szülő, aki szán időt a közös játékra a szorzás tanulása és gyakorlása idején, minden segítséget megadott ehhez. file:///C:/Users/Felhasználó/Desktop/szorzotablas_memoria.pdf A fenti hely felkeresésével le lehet tölteni az összes szorzáshoz tartozó verses memór...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 13. (Kutyafáját-módszer)

A műveletek értelmezése nem könnyű feladat! A szorzásnál nehezebb az osztás képi megértése. A szülők közül senki nem tanulta még talán mindkét osztásformát egyszerre. A bennfoglalást mindenki ismeri, ma a gyerekeknek a részekre osztást is értelmezniük kell. Az idén is többször találkoztam azzal, hogy a szülő állítása szerint az eredmény jó, a tanító néni mégis aláhúzta! Érdekes, a gyerek nem tiltakozik az aláhúzás ellen, bár indokolni nem tudja, miért hibás a feladata. Ő érti, hogy van különb...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 12. ( Kutyafáját-módszer)

A műveletek értelmezése A szorzótáblák megtanulása mellett a műveletek értelmezése is nehéz. A gyerekek tanulását nehezítheti a segítőkész szülő is, mert a felnőttek úgy gondolják, hogy ez még nagyon könnyű, ők is tanulták, ezért könnyen megmondják az eredményt, és jól el is tudják magyarázni a tartalmát.Jól gondolják, hiszen már mindenki volt iskolás, neki is meg kellett tanulnia, meg is tanulta, ha jól emlékszik, ötöse volt matematikából, ez nem okozhat nehézséget. Ez is így van. Mégis előfor...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 11. ( Kutyafáját-módszer)

A szorzásgyakorlás nem maradhat el egyetlen napon sem. Azért fontosak a játékos eszközök, mert változatossá teszik, az amúgy unalmas gyakorlást. Szorzástorony ( A játékötlet a Pinterestről származik) Egyéni és csoportos játéknak is kiváló. elkészítése egyszerű, csupán papírlapok szükségesek hozzá: például színes lapokból ( megteszi a fehér is) álló jegyzettömb. a lapot félbe, majd még egyszer félbe hajtva megkapjuk azt a formát, amely megáll az asztalon. Ha lágy a papír, a rögzítéshez használ...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 9. ( Kutyafáját-módszer)

  Tudni fogom a szorzótáblát! Gyakorlással célhoz érünk! Ma kreatív játékot hoztam, ha magunk készítjük el a látottak alapján, még nagyobb lesz az értéke, még nagyobb lesz a motiváció a gyakorláshoz. A matematikatanítás csoportban akadtam rá, nagyon megtetszett az ötlet. Bármelyik szorzóval használható, javaslatom, hogy olyan szorzásokat és azok eredményét írjuk rá, amelyek nehezen vagy egyáltalán nem mennek. Már van néhány szorzótábla a birtokunkban, mindegyikben van 1-2 olyan szorzá...
Read More

Tudni fogom a szorzótáblát! 4.(Kutyafáját-módszer)

Tudni fogom a szorzótáblát! Sokszor ismételtessük ezt a mondatot gyerekünkkel, mert a gondolatnak teremtő ereje van! A szorzástanulás kezdetekor és a végén is mondjuk el néhányszor! Legyen ez a varázsige! A gyakorlást mindig felidézéssel kezdjük! Ismételjük át azt, amit előző napon tanultunk, akár többször is, így gyermekünk megnyugszik, megéri a sok munka, mert eredménye van. Most elővehetjük a borítékot, amit tegnap eltettünk. Kirakjuk a négyes sort, majd a szorzótáblát. Elolvasás, "fény...
Read More